Agermanament Vaux-sur-Mer & Anglès

Creem lligams | Nous créons des liens

23è intercanvi de l’agermanament amb Vaux-sur-Mer

Divendres 29 de maig de 2015 vam marxar en autocar cap a Vaux, la bonica vila de la costa atlàntica francesa amb la que estem agermanats. Al bus es respirava alegria i entusiasme. Vam arribar prop de la mitjanit i, com sempre, els francesos ens rebien amb els braços oberts.

Dissabte al matí era lliure per estar amb les famílies d’acollida. Tres noies d’Anglès d’entre 13 i 15 anys eren rebudes a casa de noies franceses de la mateixa edat. Es van trobar al local dels joves, “Espace Jeunes” on el tècnic municipal de joventut les esperava amb un joc d’enigmes. Per resoldre les preguntes van recòrrer el parc central, el mercat i la platja de Vaux. Finalment, van passar la tarda juntes i al vespre van anar a un concert de rap francès.

Paral·lelament, els adults dinàvem en família i a la tarda visitàvem un castell, el Château de Panloy. La visita a Panloy mereix una atenció especial: el nostre guia era el mateix Marquis de Panloy, descendent directe de nobles que van viure la revolució francesa, que amb un posat de Senyor i un to irònic parlava amb gràcia de la història tricentenària de la seva família. El castell comptava amb tapissos, mobles i coberteria d’època. En acabat, vam anar a visitar unes esculptures fetes directament sobre les restes d’una cantera de pedra. En una paraula: Impressionant!

Al vespre vam sopar tots plegats en un restaurant amb música en viu. Vam passar una vetllada excel·lent en companyia excel·lent!

El diumenge al matí vam ser rebuts oficialment a l’ajuntament de Vaux, amb parlaments de l’alcaldessa, la presidenta del “comité de jumelage” i la presidenta de l’agermanament d’Anglès. Vam intercanviar regals: nosaltres vam portar un panell gravat sobre fusta tractada que representa les nostres viles i l’agermanament. Serà col·locat al parc de Vaux. Per la seva banda, ells ens van obsequiar llibres, contes i jocs en francès per a que els nens i joves d’Anglès en facin ús a la Biblioteca.

Finalment, després del dinar de germanor de diumenge, vam despedir-nos amb el compromís de retrobar-nos ben aviat. Els dies 11 i 12 de juliol anirem a la fira de Vins et Saveurs a promocionar productes de la nostra terra.

Agraïm molt sincerament al Comité de Jumelage i a la Mairie de Vaux la seva rebuda que, com sempre, han deixat el llistó a dalt de tot!

Autor: anglesvaux

Bloc / web de l'agermanament entre les viles d'Anglès (la Selva) i Vaux-sur-Mer (Charente Maritime, França).